×

תחליף טבעי לויאגרה ?

הפעם ברצוני לספר לכם על אחת מהמהפכות האחרונות בתחום תוספי המזון.
הפעם אספר לכם על מהפכת מולקולת ה- NO.
למי ששומע לראשונה על נושא זה, אקדים ואסביר מעט במה דברים אמורים.
ב- 1998 ניתן פרס נובל לחוקרים אשר גילו את חשיבותו של גז בשם ניטריק אוקסיד או NO בקיצור. גז זה מיוצר באופן טבעי בגופנו ומשמש להעבר אותות בין התאים. חומר זה המופרש מתא אחד חודר את קרומי התאים האחרים ומשפיע למעשה על פעילותם. גילויו של חומר זה כאמור זיכה את מגליו בפרס נובל, אולם אפילו דרך פעולתו אינה דומה לשום חומר אחר בגופנו ורק לאחרונה אנו זוכים להבין את חשיבותו הרבה.
בין תפקידיו הרבים אפשר למנות: הרפיית כלי דם ובכך שמירה על לחץ דם תקין. מניעת קרישיות יתר ובכך הפחתת הסיכוי להתקפי לב ואירועים מוחיים. סיוע באיזון הפרשות האיסולין מהלבלב ובכך מניעת התפתחותה של סכרת. משמש כמרחיב סימפונות ומקל על ברונכוספזם. מרחיב את העורקים הכליליים ומקל על אספקת הדם לשריר הלב. ואם כל זה לא מספיק אז גם מסתבר כי אותו ה- NO אף משמש כמעביר סיגנלים עצביים ולמעשה אחד המתווכים החשובים ביותר בזיקפתו של הגבר!
עכשיו כבר ברור לי שתקפידו לקרוא את הכתבה עד תומה, האין זאת?
ובכן, מסתבר במספר רב של ניסוים, הן בבעלי חיים והן בבני אדם, כי על ידי העלאת הפרשתו של אותו חומר מסתורי אנו יכולים להשרות זיקפה באיבר המין מהזכרי ואף לחוות אורגזמה עזה יותר. נשמע מוכר? אם לפתע נזכרתם בוויאגרה, אז דעו לכם כי כיום רבים מהחוקרים מתייחסים לאותה מולקולת ה- NO כאל הוויאגרה הטיבעית.
כעת בוודאי כולכם משתוקקים לדעת מה אפשר לעשות כדי להעלות רמותיו של חומר נחשק זה.
מסתבר כי חומצת אמינו פשוטה אחת בשם ארגינין משמשת למעשה כחומר המוצא ממנו מייצרים התאים את אותה מולקולת ה- NO הנחשקת, ואכן שוב, בניסויים בחיות ובבני אדם הודגמו זקפות מרשימות על ידי הזלפה ישירה של אותה חומצת אמינו על איבר המין, כמו גם הודגם התהליך הביוכימי הפשוט יחסית בו אותה מולקולה של ארגינין משמשת בשרשרת התהליכים המביאים לייצור אותו ניטריק אוקסיד החשוב כל כך.
השלב הטבעי הבא בכל מחקר מרתק שכזה היה לבדוק האם על ידי נטילת תוספי מזון של אותה חומצת אמינו נוכל להעלות את רמתו של הניטריק אוקסיד בגופנו, וכמובן האם נוכל לשפר את חיי המין של כאלה הסובלים מליקויי זיקפה על רקע זה או אחר.
וחברה, נחשו מה, זה עובד!!
במחקר אשר נסתיים ממש לאחרונה נתגלה באופן מובהק כי תוספת של ארגינין בצורה של תוסף מזון מעלה את כמויות ה- NO המיוצרות בגוף, אכן מביאה להפחתה בלחץ הדם ואכן מביא לשיפור אוביקטיבי וסוביקטיבי מרשים בתפקוד המיני!!
לכל הרופאים והמטפלים המקצועיים הגולשים באתר שלנו, אם תפנו למערכת אשמח להעביר לכם את לקט המחקרים בנושא מרתק זה,אשר לגביו אני חוזר וטוען כי בהחלט חולל מהפכה באקדמיה. עבור אלה המתעצלים לקרוא ספרות מקצועית אך בכל זאת רוצים מספר נתונים, אספר כי במחקר האחרון שפורסם בירחון הבריטי לאורולוגיה (BJU) ושכלל 50 גברים עם הפרעה מוכחת בתפקוד המיני ונמשך שישה שבועות נתגלה בין היתר כי תוספת של 5 גרם ליום של חומצת האמינו- ארגינין, משפרת את התפקוד המיני במיוחד בקרב אלה הסובלים מרמות נמוכות מלכתחילה של ה- NO בגופם.
כמו כן מחקר זה טוען כי לנטילה של תוספת הארגינין במינון הגדול בו השתמשו בניסוי זה, אין למעשה כמעט תופעות לוואי, והוא בטוח לשימוש. באותו ניסוי אף הודגמה יפה יכולתה של תוספת חומצת האמינו להפחית את לחץ הדם הדיאסטולי והסיסטולי בכ- 10%, ללא צורך בהתערבות תרופתית נוספת.

ניפרד לעת עתה, מקווה שהחכמתי אתכם בנושא מרתק זה. בברכה,
בברכה,
ד”ר אודי בר.

Go Top