×

הופעת פצעי אקנה לאחר הפסקת נטילת גלולה – בעיה נפוצה! מה עושים?!

רבות מחליטות להפסיק נטילת גלולות למניעת הריון לאחר שנים של נטילה.
חלקן עושות זאת בעקבות שיקולים פרקטיים וחלקן מתוך רצון להפסיק את המניפולציה ההורמונלית שגלולה למניעת הריון מחוללת בגוף.
הפסקה זו של נטילת גלולה למניעת הריון עלולה במקרים רבים לגרום לתופעות לוואי מגוונות, שאחת המטרידות בניהן היא הסיכון שבהופעת פצעי אקנה על הפנים, המופיעה לעיתים גם בנשים שלא סבלו מעולם מפצעי בגרות, גם לא בגיל העשרה.
תופעה זו מתחוללת כתגובה לסערה הורמונלית המתרחשת בגוף האישה במהלך החודשים שלאחר הפסקת נטילת הגלולה.
השפעתה של הגלולה למניעת הריון כוללת בין היתר ירידה של רמות ההורמון -טסטוסטרון (ההורמון הגברי) הקיים בכמויות זעירות בכל אישה .
עם הפסקתה של הגלולה, נוצרת עלייה תלולה של הורמון הטסטוסטרון בגוף האישה כתגובת המערכת ההורמונלית לדיכוי הממושך שיצרה הגלולה.
עליות חדות אלה של ההורמון גוררות עלייה בשומניות העור, והיא שגוררת הופעתם של פצעי אקנה גם באמצע החיים.
תופעה זו של אקנה פוסט גלולה, נעלמת עם הזמן באופן עצמוני, אולם עלולה לגרור הנשים הסובלות ממנה לטיפולים קוסמטיים מיותרים הגורמים להחמרת התהליך ולעיתים אפילו לצילוק העור בגיל המבוגר.

מה עושים?

אם גם אתן בחרתן להפסיק את נטילת הגלולה, דעו שעורכן יהפוך במהלך החודשים הבאים לשומני יותר.
1. הקפידו להחליף את תכשירי הטיפוח שלכן לכאלה המתאימים יותר לעור מעורב.
אם טרם התחלתן להשתמש בנוזל לחידוש העור וסבון הפנים שלי – זה הזמן האולטימטיבי ביותר.
במהלך החודשים בהם העור הופך שומני ו״פעיל יותר״ יש להקפיד על ניקוי העור בתכשירים שאינם מייבשים העור.
אמנם עורכן אינו באמת עובר את גיל ההתבגרות מחדש, אבל הוא בהחלט יכול להתנהג כך. ולכן יש צורך בתכשירי ניקוי המסירים היטב לכלוך מהפנים ושאינם מותירים שארית שומנית על העור (בדומה לחלב פנים).

2. לאקספוליאציה היומית, אין תחליף. תהליך יומי עדין של הסרת שכבת התאים העליונה הוא צורך בסיסי גם בטיפול בעור מזדקן, אולם קריטי גם לעור פעיל ושומני בכל גיל – על מנת להקטין הופעת הקומדונים (ראשים לבנים) וצמצום הופעת פצעי אקנה ולזרז החלמתם של הקיימים.
תהליך זה של אקספוליאציה מתאפשר לביצוע בבית מדי ערב באמצעות הנוזל לחידוש העור היוצר הסרה עדינה של תאי העור המתים משטח הפנים ובמקביל תורם גם להעלמת האדמומית האופיינית הנותרת לאחר כל פצעון.
השפעתו של הנוזל על גוון העור נוצרת בזכות הרכבו המיוחד המכיל את הוויטמין b3 -ניאצין, המאזן שומניות העור לאורך זמן ומבהיר כתמי פיגמנטציה ואדמומית.

בברכה
ד״ר אודי בר

Go Top